top of page

Takrehabiliteringen

​​

 

Valg av entreprenør

Styret mottok tilbud fra fem entreprenører. Alle entreprenørene presenterte sine tilbud for styret og det ble avholdt oppklarende møte med to av tilbyderne som hadde de helhetelige beste tilbudene.

Kristian Stensrud & Søn AS (KSS) ble valgt som entreprenør, ettersom de viste til den beste kompetansen og forståelsen av prosjektet blant tilbyderne som ble invitert til oppklarende møter.

I samråd med prosjektledene USBL, ble KSS valgt etter en total vurdering av tilbudet, i et samlet bilde basert på pris, utførelse og garantistillelse av prosjektet.

 

Oppstart og forberedende arbeider i Grevlingveien 2.

Tørkebåser, inkl. gjerder til lekeplass i Grevlingveien 2 skal rives og klargjøres for rigg- og oppstillingsplass for entreprenør i prosjektperioden.

Rive-, grave og asfaltarbeider i forbindelse for rigg- og oppstillingsplass starter i løpet av uke 24. Brakkerigg skal settes opp i slutten av juni. 

Det vil derfor være en del anleggstrafikk i Grevlingveien 2 fremover. 

 

Rehabilitering av takene starter i August 2025. 

Prosjektet er planlagt å avsluttes våren 2028. Fullstendig framdriftsplan vil bli presentert senere.

​

 

​

Infomøte

Det blir kalt inn til beboermøte med mer informasjon rundt prosjektet i august. Prosjektadministrasjonen fra USBL vil også delta på informasjonsmøtet. 

Spørsmål dere eventuelt måtte ha, vil kunne besvares på infomøtet.

​​

​​

​

​

​​

​

​

 

 

BAKGRUNN

Flere enheter rapporterte om lekkasje fra tak, i forbindelse med at en lengre kuldeperiode brått gikk over til mildvær. 

 

USBL ble satt til å lede et forprosjekt våren 2021, hvor de hadde innvendig befaring av syv enheter. De fant tydelige vannskader fra takene. Det var dessuten dårlig ventilasjon, med stort innvendig damptrykk, manglende manglende dampsperre, og lite fungerende utlufting fra takkonstruksjonen. Dessuten var takene meget dårlig isolerte og manglet brannskiller mellom enhetene. 

 

Høsten 2021 startet USBL et pilotprosjekt, der taket på tre enheter i Veitvetsvingen 3 skulle utbedres. Formålet var å finne den beste løsningen på rehabilitering av samtlige tak i borettslaget, og gjøre den fremtidige jobben med å innhente anbud enklere.

 

Her kan du lese rapporten fra pilotprosjektet.

​

​

 

VEDTAK

Ved Generalforsamlingen 2023 ble det vedtatt å gjennomføre rehabilitering av samtlige tak, finansiert gjennom lån.

​

PROSJEKTLEDELSE

Etter en anbudsrunde, der vi fikk inn tre anbud, gikk vi inn avtale om prosjektledelse med USBL. For tiden jobber USBL med å kartlegge takene i borettslaget, slik at det kan utlyses en anbudskonkurranse. Målet er å kunne begynne innhentingen av anbud før sommeren. ​

​

image.png
images.png
bottom of page